Akcja serwisowa BMW związana z możliwością zapłonu auta

W ostatnim czasie media społecznościowe i czasopisma branżowe zelektryzował temat przypadków samozapłonu samochodów marki BMW. Trzeba obiektywnie przyznać, że motyw płonącego auta to wymarzony temat dla gazet szukających wiecznie sensacji. Dlatego też warto zweryfikować te doniesienia i lepiej zbadać temat. Warto także poczytać o wydarzeniu jakim jest wielka akcja serwisowa BMW.

 

Wszystko zaczęło się w Korei Południowej. Na tamtejszym rynku odnotowano przypadki samochodów osobowych marki BMW, które uległy samozapłonowi. Producent nie zignorował tych doniesień, odpowiedzialnie podchodząc do tematu. W sposób profesjonalny podjął wszelkie, możliwe działania mające na celu wyjaśnienie przyczyn awarii. Ta zaś okazała się dość prozaiczna. W części określonych modeli BMW z silnikiem diesla wyprodukowanych w konkretnych latach dochodziło do awarii części modułu EGR odpowiedzialnego za układ recyrkulacji spalin. Konkretnie dochodziło do wycieku glikolu z chłodniczki, co w konsekwencji w skrajnych przypadkach prowadziło do samozapłonu.

 

Reakcja BMW

 

W odpowiedzi na pojawiające się zagrożenia firma BMW opracowała projekt działania o nazwie akcja serwisowa BMW. Ponad trzysta tysięcy samochodów z całego świata zostanie ściągniętych do specjalnych punktów serwisowych i poddanych szczegółowej diagnostyce pod kątem występowania potencjalnej awarii. W samej Polsce do akcji zostało zakwalifikowanych kilkanaście tysięcy samochodów. W przypadku wykrycia wadliwej części zostaje ona wymieniona. Oczywiście wszelkie koszty związane z diagnostyką i wymianą części ponosi BMW. Klienci nie zapłacą za to nawet złotówki.

To, czy nasz samochód znajduje się w grupie ryzyka możemy sprawdzić w salonie, gdzie zakupiliśmy auto lub w specjalnej zakładce na stronie internetowej BMW. Warto zweryfikować to, czy nasz pojazd kwalifikuje się do akcji serwisowej. Dzięki temu będziemy mieli pewność co do jego bezpieczne – sprawdź informację także na: https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/akcja-serwisowa-w-bmw-silniki-samochodow-moga-sie-zapalic/ppcgx4e

 

 

Reakcje kierowców

 

Akcja serwisowa BMW została entuzjastycznie przyjęta zarówno przez media, jak i klientów marki. Dużo miejsca poświęca się rozmachowi akcji, jej logistyce i profesjonalnemu przygotowaniu całego przedsięwzięcia. Kierowcy zwracają uwagę na aspekt zadbania o ich bezpieczeństwo, co pozytywnie nastawia do marki BMW i rzetelności jej produktów. W przestrzeni internetowej możemy zaobserwować fakt, że bardzo dużo artykułów z zakresu motoryzacji dotyka problemu akcji serwisowej.

 

Kazus BMW jest dobrym przykładem, że występujące problemy wcale nie muszą być powodem wyłącznie strat. Odpowiednia reakcja producenta jest w stanie je rozwiązać.