Ryzyko pożaru – akcja serwisowa BMW

Bawarski koncern samochodowy BMW jest znany w każdym zakątku świata. Rokrocznie produkuje miliony niezawodnych, designerskich modeli samochodów trafiających na światowe rynki. Zaskoczeniem były więc doniesienia płynące z Korei Południowej, gdzie miało dojść do zapłonu kilkudziesięciu pojazdów tej marki, wyposażonych w wysokoprężny silnik. Płonące auta na azjatyckich drogach skłoniły przedstawicieli niemieckiego koncertu do przedsięwzięcia koniecznych kroków i odniesienia się do tej sprawy. Odpowiedzią na wieści z Korei Południowej było wezwanie niemal 106 tysięcy użytkowników aut tej marki do akcji technicznej. Firma nie zaprzestała jednak tylko na kontroli pojazdów poruszających się po drogach Azji. Prewencją zostały objęte także zagrożone pożarem europejskie modele, jak również samochody użytkowane w innych częściach świata.

 

Sprawdź czy twoje auto jest bezpieczne

Oblicza się, że akcja serwisowa BMW obejmie niemal 1,6 miliona pojazdów na całym świecie. Szczegółowej kontroli poddane będą samochody wyposażone w czterocylindrowy silnik diesla, jak również sześciocylindrowy wysokoprężny motor. Początkowo diagnostyka miała dotyczyć różnych modeli aut marki BMW produkowanych pomiędzy 2012 a 2016 rokiem, ale zostanie ona rozszerzona na pojazdy schodzące z taśm produkcyjnych od 2010 do 2107 roku. Celem akcji technicznej jest kontrola systemu recyrkulacji spalin, którego wadliwe elementy stwarzają ryzyko pożaru. Koncern wzywa użytkowników samochodów wyposażonych w wadliwy układ EGR do odwiedzenia autoryzowanych warsztatów celem sprawdzenia, czy konkretny pojazd podlega akcji serwisowej. Informację taką można także uzyskać wypełniając formularz znajdujący się na stronie online firmy. Podając numer VIN pojazdu dowiemy się czy akcja serwisowa BMW dotyczy również naszego auta.

 

Wszystkiemu winny wadliwy moduł EGR

Wadliwe elementy systemu recyrkulacji spalin są odpowiedzialne za problemy pojawiające się w pojazdach bawarskiego koncernu zasilanych wysokoprężnymi silnikami diesla. Wyciek glikolu znajdującego się w chłodnicy modułu EGR i jego zmieszanie z olejem napędowym, którego resztki znajdują się w gorących spalinach, może powodować nadtopienie się plastikowych elementów kolektora, a w najgorszej opcji pożar samochodu. Problem jest poważny, dlatego niemiecki gigant motoryzacyjny, jakim niewątpliwie jest koncern BMW, nie lekceważy go. W ramach akcji serwisowej skontrolowane będą wszystkie zagrożone usterką pojazdy, a w razie potrzeby zostaną w nich wymienione wadliwe części – więcej informacji znajdziecie na: https://antyweb.pl/wielka-akcja-serwisowa-bmw/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *