PORTALE PARTNERÓW

Akcja przywoławcza obejmująca 324 tys pojazdów

Jakiś czas temu z Korei Południowej dobiegł niepokojący sygnał mówiący o tym, że z częścią samochodów marki BMW jest coś nie tak. Po zweryfikowaniu doniesień medialnych udało się ustalić, że problem dotyczy określonej grupy pojazdów wyprodukowanych w określonym przedziale czasowym. Oczy całego motoryzacyjnego świata skierowały się w stronę producenta samochodów marki BMW. Pożar w samochodzie? Jak to możliwe? Zanim jednak damy się ponieść emocjom, warto zweryfikować jak było naprawdę.

Wadliwy element

W części modeli marki doszło do montażu wadliwych części. Problem dotyczył układu recyrkulacji spalin EGR, a konkretnie jego chłodniczki. Z części z nich wyciekał glikol używany do chłodzenia. To siłą rzeczy prowadziło do zwiększenia się temperatury pod maską- a w skrajnych przypadkach nawet do samozapłonu samochodu. Problem początkowo został zaobserwowany na rynku południowokoreańskim, później także na innych kontynentach. Reakcja producenta całe szczęście była stanowcza i natychmiastowa.

Zniwelować potencjalne zagrożenie

Wszystkie samochody znajdujące się w grupie potencjalnego ryzyka ma objąć akcja serwisowa BMW. Pojazdy te zostaną skierowane do stosownej kontroli w specjalnie przygotowanych do tego punktach. W razie odnalezienia wadliwej części zostanie ona szybko wymieniona. Co ważne, wszystkie koszty z tym związane pokryje BMW. To czy nasz pojazd znajduje się w grupie ryzyka możemy sprawdzić za pośrednictwem strony internetowej producenta bądź w miejscu, gdzie zakupiliśmy nasz samochód.

Reakcje i odbiór akcji.

Akcja serwisowa BMW została pozytywnie przyjęta. Zarówno przez dziennikarzy motoryzacyjnych i tytuły prasowe, jak i przez zwykłych użytkowników samochodów. Podkreśla się przede wszystkim ogromne koszty jakie firma ponosi, żeby tylko zapewnić swoim klientom odpowiedni poziom bezpieczeństwa. W internecie są dostępne blogi pokazujące wizytę w warsztacie i całą diagnostykę. Reakcje są entuzjastyczne. Także w komentarzach pod internetowymi artykułami. Kierowcy chwalą sprawność akcji i brak jakichkolwiek kosztów wymiany wadliwej części. Inni zaś piszą z ulgą, że w ich samochodzie wszystko działa sprawnie- ale są wdzięczni producentowi za darmową możliwość wykluczenia ich z grupy potencjalnego ryzyka.

Akcja serwisowa BMW to bardzo duże i świetnie zorganizowane przedsięwzięcie z zakresu poprawy bezpieczeństwa klientów. Marka staje się wzorem dla innych firm w obszarze odpowiedzialności i dbałości o dobro swoich klientów. Co jest kwestią wartą odnotowania, sprawdź też: https://motoryzacja.wnp.pl/europejska-akcja-przywolawcza-bmw-obejmie-324-tys-samochodow,328360_1_0_0.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *